Komorní scéna Aréna získala prestižní Cenu Marka Ravenhilla

Centrum současné dramatiky již potřetí ocenilo nejlepší českou divadelní inscenaci nového dramatického textu.Letos se jí stalos nadějí provedení hry Tomáše Vůjtka S nadějí, i bez ní, které v produkci Komorní scény Aréna Ostrava nastudoval režisér Ivan Krejčí. Autor za ni letos při udělování Cen Alfréda Radoka převzal zvláštní cenu Hvězd na vrbě. Z 85 loňských premiér bylo na Cenu Marka Ravenhilla nominováno sedm inscenací – tu vítěznou zhlédli účastníci slavnostního večera. Vítěz získal tradiční kožich, který pro letošní třetí ročník této soutěže zhotovil výtvarník Marek Cpin.

Smyslem Ceny Marka Ravenhilla je podpořit psaní a uvádění současné české dramatické tvorby. Novým textem se rozumí takový text, který vznikl v období deseti let před příslušným udělením ceny. Porota nominovala do finále sedm inscenací. Vedle projektu ostravské Komorní scény Aréna to byly hry Kathariny Schmitt s názvem Sam (Pražské komorní divadlo – Divadlo Komedie, režie Kamila Polívková), Rolanda Schimmelpfenniga Zlatý drak (Činoherní studio Ústí nad Labem, režie Katharina Schmitt), Irvina Welsha Daniela Majlinga Ucpanej systém (Dejvické divadlo Praha, režie Michal Vajdička), Mariuse von Mayenburga Perplex (HaDivadlo Brno, režie Marián Amsler), Nikolaje Koljady Amigo (Komorní scéna Aréna Ostrava, režie Ivan Krejčí) a Egona Tobiáše Denně – Poníci slabosti (Divadlo Na zábradlí Praha, režie Jan Nebeský).

Ravenhill patří mezi zakladatele coolness dramatiky, která ve druhé polovině 90. let šokovala publikum otevřeností a zobrazením fyzických i psychických krutostí současného světa. Na českých jevištích se objevily například jeho hry Shopping and Fucking, Polaroidy a Faust/Faust je mrtvý.

Více informací naleznou zájemci na webové stránce www.divadlo-leti.cz.