Ostravské divadlo získalo jednu Thálii – pěvkyně Iordanka Derilova byla nominována za hlavní rol v opeře Ohnivý anděl
Z Ceny Thálie v kategorii opera – ženy se může těšit bulharská sopranistka Iordanka Derilova, a to za hlavní roli v opeře Ohnivý anděl Národního divadla moravskoslezského: „Iordanka Derilova vytváří Renatu, vlastně sexuálně posedlou protagonistku opery, herecky v podstatě v realistických konturách. Hlavním prostředkem výstavby postavy je jí pěvecký projev, výrazně odstíněný dynamicky i barevně, vyjadřující dramatické proměny. Pěvkyně při tom využívá svých zkušeností z wagnerovských rolí,“ uvedla při nominacích Herecká asociace.
„Role Renaty byla pro mne jedna z nejsložitějších rolí – naložila mi mnoho práce, mohu říct i bezesných nocí, protože ta hudba vám nedává pokoj a je trvale v hlavě. Renata vyžaduje od počátku obrovské soustředění spojené s hudbou, spoustou textů, stavem mysli, fyzickou, emocionální a duševní energií a vytrvalostí,“ okomentovala roli Iordanka Derilova. „Je to pro mne uznání za dobře odvedenou práci. Děkuji také panu dirigentu Robertu Jindrovi a panu Jiřímu Nekvasilovi za pozvání pracovat na této opeře,“ dodává Derilova.
Opera Ohnivý anděl zůstává v pozornosti jak u domácích, tak zahraničních odborníků: „Jiří Nekvasil kouzlil i ve své inscenaci Ohnivý anděl. S 15 000 eur, které měl pro tuto inscenaci k dispozici, nešetřil kulisami ani stroji a s Petrem Matáskem ji proměnil v napínavou jízdu napříč časem a styly. Kolínská katedrála jako surrealistická konstrukce, scéna Fausta a Mefista jako tongue-in-cheek (lehce ironická) idyla v malovaných kulisách, ohnivá hranice na závěr jako high-tech inferno,“ uvádí redaktor Opernweltu Gerhard Persché. O zmíněné inscenaci píše stejný autor i v anglickém respektovaném časopise Opera Magazine. Tuto operní událost budou moci diváci zhlédnout už pouze dvakrát – 22. 5. 2016 v Ostravě a 28. 5. 2016 v Bratislavě.