Monika Horsáková | Tomáš Vůjtek: Žádné město tolik nesmrdí, aby přesto vonělo – archiv bulletinu 1/2018
Jeho hry Brenpartija, Slyšení, S nadějí i bez ní a Smíření pro Kmorní scénu Aréna patří k najzajímavějším dramatickým textům, které v Česku po roce 1990 vznikly. Je trojnásobným laureátem Ceny A. Radoka. I jeho přičiněním se Komorní scéna Aréna stala divadlem roku 2016. Jeho texty stojí i za úspěchem podzemní divadelní scény Les. S dramatikem, dramaturgem a scenáristou Tomášem Vůjtkem si povídala Monika Horsáková. V čem vidíš příčinu úspěchů Komorní scény Aréna v posledních letech? Je to výjimečné setkání herců a tvůrců, kteří na sebe „slyší“, a dokonce jim rozumějí i diváci. Tak dlouho jsme se hledali, až jsme se našli. Existuje hezké přísloví, které to dokonale vystihuje: „Jaký šel, takého potkal.“ Řada tvých her je inspirována historickými událostmi. Jaký je tvůj vztah k historii? A proč je podle tebe podstatné historické události nezapomínat? Myslím si, že naše historie je bohužel stále příliš aktuální a že se k ní musíme vyjadřovat, neboť je svým způsobem stále naší současností, a dokud se s tím nevyrovnáme, tak jí bude i nadále, což bychom nejspíš nechtěli. … více informací na http://www.krasnaostrava.cz/wp-content/uploads/2018/03/kros_20.pdf